top of page

תכנית לידה מה זה אומר בעצם?

איך זה בדיוק הולך יחד? לידה ותכנית? כשכל הזמן אומרים שלידה זה תהליך שכרוך באי- וודאות? דינמי בלתי צפוי? כל העניין של תוכנית לידה, נייר לידה, מסמך הכנה ללידה זה יכול להיות מאד מבלבל! למעשה, זה לא משנה אם הדברים כתובים או נאמרים בעל פה. מה שחשוב הוא שתקדישי זמן ומחשבה לחשוב על הלידה שלך, מה חשוב לך ומה העדפות שלך ושתהיה לך גמישות מחשבתית מול השינויים.


הכנה ללידה עם דיתה גולן הדרי מיילדת ומטפלת רגשית תעזור לך להכין תכנית לידה ריאלית וגמישה
כשאת אומרת תכנית לידה למה את מתכוונת?

מה הכוונה כשאומרים 'תכנית לידה'?

תכנית לידה היא מסמך בו את כותבת את הרצונות, העדפות והציפיות שיש לך לגבי תהליך הלידה, הטיפול בתינוק והשהות בבית החולים. המסמך הוא שלך ומבטא מה חשוב לך. המטרה העיקרית היא עצם הכתיבה - שמאפשרת לך (וגם למי שאיתך) לחשוב איך את רואה את הלידה שלך ומה חשוב לך שיקרה שם מבחינת הקשר והתקשורת עם הצוות המטפל, הטיפול בך ובתינוק. תכנית לידה, היא דרך להביא לידיעת הצוות את הדברים שחשובים לך במהלך הלידה בטיפול בך ובתינוק וגם לאחר מכן במחלקת יולדותובתינוקיה ובמקרה של ניתוח קיסרי אז גם בחדר ניתוח ובהתאוששות.


איך מתכננים תכנית לידה רלוונטית ומעשית?

עושים קורס הכנה ללידה ולומדים על תהליך הלידה ממקור מהימן ומקצועי, מכירים את המדיניות הנהוגה בבית החולים בו את מתכוונת ללדת, מתייעצים עם אשת/איש מקצוע ומגבשים עמדות על הדברים. חשוב מאוד להשאיר מקום לגמישות ולזכור שכמו כל תכנית גם התכנית הזו היא בסיס לשינויים. הדברים יכולים להשתנות ועצם הידיעה שזה יכול לקרות, יכולה להקל עלייך מאוד. לקריאה נוספת על הכנה ללידה.


מניסיוני בחדר לידה, אני מציעה שתכנית הלידה תהיה בסיס לשיחה עם אנשי הצוות - אפשר לתת למיילדת שתקבל אותך תכנית לידה כתובה – אך הדבר החשוב ביותר זה לשוחח איתה ולשתף אותה מה חשוב לך כך, שיווצר דיאלוג ויחד תוכלו לראות איך מממשים את מה שאת רוצה ואיך מתנהלים כשיש פער בין מה שציפית לבין מה שקורה בפועל.


עוד נקודה למחשבה היא תיאום הציפיות בינך לבין מי שיהיה איתך בלידה בן או בת הזוג או כל מלווה אחר. איך הם יכולים לעזור לך? מה חשוב לקבל מהם? איך את רואה את התפקיד שלהם? איתך? מול הצוות? מול המשפחה?


טיפ ממני

כל לידה יכולה להיות לידה טובה ומעצימה "אין היררכיה בלידות" לידה טבעית, לידה עם אפידורל, לידה קיסרית או לידה שמתחילה עם זירוז. בסופו של תהליך יוולד תינוק ואת תהיי אמא! חשוב לדעת שבתהליך הלידה יכולים להיות שינויים ולדעת לנוע בין התכנון והציפיות למציאות. בדרך כלל, יש זמן לשאלת שאלות ומתן הסבר. יחד עם זאת, חשוב לדעת, שלפעמים ההחלטות צריכות להתקבל במהירות ואז ההסבר יהיה קצר ותכליתי או יגיע אחר כך ואז, האפשרות היא להשלים פרטים לאחר שהטיפול הדחוף הסתיים.

השלמת הפרטים היא חשובה מאוד כדי שתוכלי להבין את סיפור הלידה שלך במלואו, לעבד את החוויה להחלים ולהאושש רגשית ופיזית.


שתהייה לידה בריאה ומעצימה!


רוצה להתייעץ איתי על תכנית הלידה ?

אני זמינה בשבילך גם כאן 052-4266969





Comments


יש לך שאלות והתלבטויות על הלידה המתקרבת?

נעים מאד, שמי דיתה גולן הדרי ואני אחות ומיילדת מוסמכת, יועצת הנקה ופסיכותרפיסטית CBT.

מזה 30 שנה אני עוסקת באהבה גדולה בליווי נשים בהריון, במהלך ולאחר הלידה.

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page